1. A hivatal megnevezése, jogállása, irányítása, vezetése
1.1 A hivatal elnevezése: Abony Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: hivatal)
1.2 A hivatal Abony Város Önkormányzata által alapított, a polgármester irányításával, a jegyző vezetésével működő önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, jogi személy.
1.3 A hivatal az önkormányzat működésével, az önkormányzati döntések előkészítésével és végrehajtásával, az önkormányzati és közigazgatási hatósági ügyek előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat látja el.
1.4 A polgármester
a) a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében jogkörében irányítja a hivatalt,
b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a hivatal feladatait, az önkormányzat munkájának a szervezésében a döntések előkészítésében és végrehajtásában,
c) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására,
d) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,
e) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatal ügyintézőjére,
f) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében,
g) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.
1.5 A jegyző
a) vezeti a hivatalt,
b) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról,
c) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,
d) gyakorolja a munkáltatói jogokat a hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében,
e) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben,
f) tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén,
g) jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő,
h) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket,
i) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át,
j) dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben,
k) évente beszámol a képviselő-testületnek a hivatal tevékenységéről,
l) rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat.
1.6 A hivatal képviseletét a jegyző látja el. A jegyző a hivatal eseti képviseletére a hivatal köztisztviselőinek meghatalmazást adhat.
1.7 A jegyzőt távolléte esetén az aljegyző helyettesíti. Az aljegyző által ellátandó feladatokat a jegyző határozza meg.
2. A hivatal belső szervezeti tagozódása
A hivatal feladatait az alábbi osztályi szintű szervezeti tagozódásban látja el.
- Titkárság
- Gazdasági Osztály
- Adóosztály
- Hatósági és Szociális Ügyek Osztály
- Településfejlesztési Osztály
- A hivatal belső szervezeti egységei közötti munkamegosztás rendjét és a konkrét feladatokat az Abonyi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szabályozza.
A hivatal ügyfélfogadási rendje
A jegyző minden hétfőn 15.00 - 18.00 óra között ügyfélfogadást tart.
A hivatalban az ügyfélfogadási idő:
Hétfőn: 13.00 - 18.00 óráig
Kedden: szünetel
Szerdán: 8.00 - 16.00 óráig
Csütörtökön: szünetel
Pénteken: 8.00 - 12.00 óráig tart.
4. A hivatal munkarendje
A hivatal köztisztviselőinek és közszolgálati munkaviszonyban álló munkavállalóinak munkaideje heti 40 óra.
A hivatalban a munkaidő: hétfőn: 7,30 - 18,00 óráig kedden, szerdán: 7,30 - 16,00 óráig csütörtök 7,30 - 15,00 óráig pénteken 7,30 - 12,30 óráig tart.