Tisztelt Látogató
A továbbiakban megismerkedhet a Gazdasági Osztályon folyó munkával.
A Gazdasági Osztályon az alábbi dolgozók látják el a feladatokat:
Pivon Ildikó |
osztályvezető |
emelet 113. szoba |
+36 53 360 135/126 |
Herédiné Komáromi Piroska |
gazdasági ügyintéző |
emelet 112. szoba |
+36 53 360 135/121 |
Tóthné Szabó Hajnalka |
gazdasági ügyintéző |
emelet 112. szoba |
+36 53 360 135/121 |
Sulyok Judit |
gazdasági ügyintéző |
emelet 112. szoba |
+36 53 360 135/121 |
Mester Ferencné |
gazdasági ügyintéző |
emelet 110-111. szoba |
+36 53 360 135/119 |
Kollár Lajosné |
pénztár |
földszint |
+36 53 360-135/108 |
Gulyás Borbála |
gazdasági ügyintéző |
emelet 110-111. szoba |
+36 53 360 135/119 |
A Gazdasági Osztály munkatársai elérhetőek továbbá az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen.
A Gazdasági Osztály az alábbi tevékenységeket végzi
01. Költségvetéssel kapcsolatos feladatok:
- az intézmények adatszolgáltatása és igényei alapján elkészíti az önkormányzat költségvetési koncepcióját,
- összeállítja az önkormányzati szintű költségvetést, képviselő-testületi döntésre előkészíti a költségvetési rendelet-tervezetet,
- nyilvántartja a központi támogatások, vélt- és címzett támogatások, pályázat során elnyert pénzek előirányzatait, azok teljesítését,
- figyelemmel kíséri a költségvetés végrehajtását a pénzforgalom alakulása alapján,
- szakmai segítséget nyújt az intézményeknek a költségvetés tervezet összeállításához,
- javaslatot tesz a költségvetés módosítására,
- összeállítja az önkormányzat gazdálkodásáról szóló beszámolót, zárszámadási rendelet-tervezetet a számviteli adatok alapján.
02. Pénzügyi feladatok:
- banki tranzakciók intézése, jóváírások, terhelések figyelemmel kísérése,
- hitelszerződések előkészítése, nyilvántartása, a hiteltörlesztések teljesítése,
- intézkedik a hátralékok behajtásáról,
- végzi az önkormányzati tulajdonban lévő lakás és nem lakáscélú bérlemények bérleti díjának nyilvántartását, a bérleti díjak számlázását, analitikus nyilvántartását, feladást készít a főkönyvi könyvelés részére,
- az önkormányzat által értékesített vagy bérbe adott ingatlanok, területek, hirdetőtáblák szerződés alapján történő kiszámlázása,
- a Polgármesteri Hivatal belső bevételeinek kezelése,
- folyamatosan figyelemmel kíséri a vevői tartozások, kamatmentes kölcsönök törlesztését,
- a naponta beérkező számlákat, azok felülvizsgálata és érkeztetése után továbbítja az illetékes osztályoknak leigazolásra,
- nyilvántartást vezet az egyéb támogatásokról,
- a pénztár zavartalan működtetése, a készpénzes bevételek és kiadások teljesítése.
03. Számviteli feladatok:
- ellátja a Polgármesteri Hivatal, valamint a részben önálló intézmények főkönyvi és analitikus könyvelését,
- gondoskodik az elfogadott költségvetés-módosítás könyveléséről, az elszámolásokon való átvezetésről,
- a törvényben meghatározott módon az időben összesített önkormányzati beszámolót elkészíti,
- előkészíti a havi ÁFA, illetve az éves adóbevallást, egyezteti az adófolyószámla kivonatot,
- önkormányzati támogatások igénylése, egyeztetése a MÁK területileg illetékes igazgatóságával,
- hitelek, kölcsönök, üzletrészek, részvények nyilvántartása,
- elvégzi a leltározással kapcsolatos feladatokat,
- nyilvántartja a nagy értékű tárgyi eszközöket,
- könyveli és feladja a főkönyv felé az éves értékcsökkenést.
04. Munkaüggyel- és bérgazdálkodással kapcsolatos feladatok:
- ellátja az oktatási intézmények dolgozóival kapcsolatos személyzeti ügyek intézését,
- elkészíti a Kjt-ben meghatározottaknak megfelelő besorolásokat, átsorolásokat,
- bérfelhasznással kapcsolatos tervezést készít, jelentést állít össze havonta a várható kifizetésekről,
- naprakészen vezeti az előírt és szükséges nyilvántartásokat,
- létszám- és bérnyilvántartást vezet,
- számfejti a hó közi kifizetéseket: megbízási díjakat, napidíjakat, költségtérítéseket.
A feladatellátáshoz kapcsolódó jogszabályok
- Magyarország központi költségvetéséről szóló hatályos törvény
- a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
- az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
- az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet
- az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet
- a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény
- az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény